Onsdag 17 mars

Jag har som vanligt varit ute på min morgonpromenad. Försöker göra det till min nya rutin. Idag var det dock snorhalt ute då det låg ett tunt snötäcke över all is. Höll på att ramla några gånger. Allt gick dock bra.

Igår var jag ute och red med Christina på Kyndill. Vi bestämde oss för att rida till grävlingefälten. När vi skulle rida under E18 var vi som vanligt lite berädda då Kyndill kan sticka iväg där. Allt gick dock bra fram till vi kom ut därifrån. Då fick vi nämligen vända för det kom en traktor med en höbal som tog upp hela vägen. Typiskt. Vi satt av och ledde hästarna ut i snön. Kyndill skötte sig verkligen jättebra. När det passerat satt vi upp igen och fortsatte vår ridtur.
När vi kom in i skogen (smal upptrampad stig med lössnö på sidorna) mötte vi först Hektor och sen Stierni och Tindra. Självklart med ryttare (jag är bara lite osäker på namnen). När Hektor skulle passera vid sidan av stigen sjönk han ner riktigt djupt och höll knappt på att komma upp. Och hon som red Stierni luckades ramla ur sadeln då den av någon anledning gled runt. Till slut lyckades vi passera iaf och resten av ridturen gick bra. Fantasi var pigg och ville springa men när hon inte fick dra fram i fullt ös verkade hon bli irriterad och så fick jag henne knappt att gå fram alls.
Önskar många gånger att man kunde veta vad de tänker.

Nu är det dags för mig att rusa till jobbet. Stallet i eftermiddag med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0