Söndag 14 mars

Igår var jag knappt hemma alls. Skjutsade Erik till Julpa halv nio och åkte sen direkt ut till stallet och mockade och gjorde i ordning maten. Efter det åkte jag ut en sväng till mamma och pappa. De var dock inte hemma så jag åkte vidare och köpte lite mat. Åkte ut till stallet och åt upp den och hämtade in Fantasi sen.
Jag tog på henne repgrimman och ledrepet och sen tog hon och jag en 45 minuters promenad. Vi gick först bort till stugan vid hasselstigens början och övade på att gå förbi läskiga saker lugnt och sansat. Hon fick nosa på allt och flytta sig i alla riktingar.
Under hela promenaden var jag mycket noga med att hålla henne bakom mig. Hennes huvud fick aldrig komma längre än till min axel. Försökte hon gå om vände jag bara. Hon fattade ganska snabbt vad jag ville och sen gick hon hur lugnt som helst bakom mig. Kunde till och med trava med henne bakom mig. Än så länge bryter hon dock av emellanåt för att hon inte riktigt orkar trava så sakta som hon måste göra när jag försöker springa. Men hon lyssnade superduktigt hela tiden vi var ute.
När jag var klar i stallet åkte jag till Strömsholm och träffade Dominique och Lina. Det var dressyrtävlingar. När vi skulle åka därifrån så startade inte Linas volvo så då fick jag köra fram min Skoda och startkabla bilen. Kvinnor kan! :) Med hjälp av pappa.... :D Vi fattade inte riktigt i vilken ordning man skulle göra allt så för säkerhets skull så ringde jag pappa så han fick förklara.
Till slut kom vi iaf iväg så jag skjutsade Dominique till Näs så hon fick hämta sin bil och så åkte vi vidare till hennes stall. Jag borstade "lilla bäbisen" Champagne medans hon mockade. Han har blivit så stor! Man hinner inte med. Hoppas hans sena blir okej snart så de kan börja med inridning.

Efter detta åkte jag tillbaka till Sörby och kollade så Fantasi kommit in. Om hon inte skulle kommit in skulle jag tagit in henne och den andra hästen. Ville vara säker så det inte blivit nått missförstånd. Efter allt detta kunde jag åka till Julpa och hämta Erik. Gosade lite med Zacharias innan vi åkte. Han är ju så söt!

Nu ska jag hoppa in i duschen så Erik och jag kan åka och handla sen. Ha det bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0