Söndag 7 mars.

Idag vaknade jag redan klockan sex men lyckades i alla fall slumra om och vakna vid åtta. Då gav jag upp och klev ur sängen.

Jag var ut till stallet igår förmiddag och red ut en sväng barbacka på Fantasi. Underbart väder var det. Solen strålade och man fick vårkänslor. Fantasi var ovanligt lugn så jag kunde trava hela allén. Underbar känsla.

Efter stallet åka Erik och jag ut till Kungsåra för att fira att min mamma blev 53 år. Vi blev bjudna på lax, kyckling och kassler med potatissallad. Riktigt mumsigt. Till fika blev det schweizernötkaka. Ännu mumsigare. :)

Idag ska jag också ut till stallet men det är inte lika fint väder. Ska ut en tur ändå men tar nog sadeln idag. Så bökigt att komma upp barbacka.

Jag har faktiskt galopperat ute på ett plogat fält med Fantasi. Det gick bra ända tills hon fick syn på en hare. Då for hennes huvud upp med öronen spetsade och så drog hon i full fart efter den stackars haren. Tog ett bra tag innan jag fick stopp på henne. :) Jag var rätt skakis efteråt. Christina hade lite problem med Kyndill då han började bocka när han inte hann med Fantasi. Tokstollar till hästar. :D

Nej nu ska jag klä på mig och åka iväg till stallet.

Kommentarer
Postat av: Elin

Vad kul att du har en blogg =). Hur går det med hästköpar-tankarna?

Har du vägarna förbi sthlm så är du välkommen att hälsa på.=)

2010-03-07 @ 15:16:03
URL: http://dissolve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0