Tisdag 30 mars

Igår var jag som vanligt ut i stallet igen. Blev en ridtur tillsammans med Carro och Kyndill, Christina och Tindra, Therese och Kelly och sen jag på Fantasi. Till en början så var Fantasi jättelugn och trevlig. Gick på bra och så. Första traven gick också bra även om hon började ligga på litegrann på slutet. Men när vi skulle vända hemmåt och trava lite gick det inte alls bra. Hon försökte flera vändor springa iväg och när jag då höll emot lite så blev hon jättearg och kastade med huvudet (tur jag hade hjälm annars hade jag blivit nockad) och småstegrade. Vände ut baken och försökte komma undan skänklarna med sparkar. Gick något bättre när vi red först men då blev hon rädd varje gång någon av de andra kom åt en sten. Med andra ord ingen bra ridtur. Men trött blev jag iaf.
När jag kom tillbaka till stallet undrade Karin om jag hade lust att hjälpa henne att rida Hektor då hon var trött och inte orkade rida. Så jag tog en skrittur på ca 30 minuter på honom också. Det var något helt annat än att rida Fantasi. Hur lugn som helst. Jag älskar Fantasi men igår kan jag bara säga att hon var billig (om jag hade ägt henne vill säga:)). Hektor rider jag mer än gärna igen.

Nej nu ska jag göra mina morgonsittups och sen byta om till jobbkläder och åka.

Kommentarer
Postat av: elin

Dessa travare och deras humör =P

2010-04-01 @ 09:10:00
URL: http://dissolve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0