Torsdag 25 mars

Ja vad ska jag säga? Har varit ute i stallet och ridit lite. Ja igår alltså. Red ut med Carro och Kyndill i måndags. Då var Fantasi hur lugn som helst. Jag till och med galopperade en längre sträcka med Carro först. Fantasi gick i en stadig form i galoppen. Lugn och sansad. Hemåt när vi galopperade var hon piggare och kickade några gången men hon var ändå relativt lugn. Helnöjd med henne.
Men igår var hon en helt annan häst. Rätt het att rida. Kickade mot varje skänkel och tygeltag. Fick lov att rida själv istället för med Carro och Marie för att hon skulle lugna ner sig. Red vägen mot hasselstigen och sen allén. Samlad trav största delen. Ökade på traven lite men så fort hon började bråka tog jag tillbaka henne i samlad trav. Till slut verkade hon förstå att hon inte skulle komma någonvart med bråk. Så även om början på ridturen var dålig blev slutet perfekt.

Fantasi är verkligen ett fuxsto på alla sätt. Väldigt ombytlig och hetsig i sitt humör. Men däremellan hur go och lugn som helst. Blir nog aldrig klok på henne. Kanske därför jag älskar henne så. Tråkigt om hästen alltid gör precis som man vill ju. :)

Kommentarer
Postat av: Cilla

Du har blivit så jävla duktig!

Du har hittat den där känslan jag hade med Dixie .

Lycka till!

2010-03-27 @ 09:59:04
URL: http://travelerhorses.blogg.se/
Postat av: elin

Tycker det är så satans kul att läsa om dina framsteg. Tycker verkligen du är superduktig, men det har jag alltid tyckt. Var så jäkla nöjd när du red Baiba och är glad för din skull att du har hittat en häst som passar dig så bra!

2010-03-27 @ 11:33:29
URL: http://dissolve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0