Barbackaritter i majvärmen

Ja så var det ju det här med att komma ihåg sin blogg. :)
Pappas operation har gått bra. Han är pigg och kry igen. Han är sjukskriven ett tag till men orkar redan mer vad gäller konditionen. Har får inte lyfta tungt ännu.

Fantasi har åkt på en allergisk reaktion av nått slag. Veterinären fick komma ut då Fantasi hade hosta och stod och bukandades. Hon fick kortisonspruta och var bättre på bara några minuter. Blodprov togs och lämnades in för analys. Tyvärr hittade vi inte felet. Hon är inte allergisk mot det vanligaste som kvalster och björkpollen. Får hålla koll på henne i framtiden. Förhoppningsvis var det en engångsgrej.

Jag har börjat rida igen. Använder den tjocka westernpaden och en barbackagjord så jag kommer upp på henne och får lite stabilitet. Lägger ingen direkt tyngd i stigbyglarna. Jag har lyckats rida ut ensam i 45 minuter i skogen. Så stolt över oss. Och sen har vi galopperat på fotbollsplanen. Och jag fick till en alldeles tvättäkta jogg med henne! Mycket bekvämt.
Det är rätt svårt för en travare att trava så långsamt. Det är som att hon precis ska bryta av till skritt men precis fortfarande travar. Fantastisk känsla.

Just nu ligger jag i min nyinköpta solstol på balkongen och njuter av det underbara vädret.

Imorgon ska jag beställa hem en ny sadl till Fantasi. Det blir en bomlös sadel i westernutförande. Den finns på naturhunden.se Den har paneler på undersidan så man behöver ingen specialpad till den för att avlasta ryggraden. Hoppas den ligger bra på henne.

Igår var vi till kvicksund och blev bjudna på mat. Erik och hans syster och man hjälpte min svärmor att bygga en lekstuga. Mycket mygg har hon i sin trädgård. Jag har nu ett ex antal bett på min rygg och mina fötter. Jag fick agera barnvakt åt lilla Simon som är Eriks systerson. Han blir två år. Helt underbar. Lite mindre underbar när han kasta sand innanför min bh. ;)

Nu ska jag ta och göra mig nått att dricka. Man blir törstig av att ligga i solen och blogga. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0