Nytt försök.

Ja nu gör jag ett nytt försök att gå ner i vikt. Bilden är från idag då vågen tyvärr visar hela 87 kg. Och då har jag gått ner nästan 6 kg. Jag hoppas jag lyckas behålla den här disciplinen för kilona måste bort. Jag vill inte riskera att få diabetes och hjärtkärlsjukdomar och andra hemskheter. Jag betalar redan ett tungt pris med rygg och nackproblem som delvis orsakas av min vikt.

Körde ett rätt hårt pass idag med Fantasi i paddocken. Testade att rida i en bomlös dressyrsadel och det gick rätt bra. Traven blev gudomlig men galoppen hemsk. Men tror det beror på att jag har svårt att sitta helt still och då stör och irriterar jag Fantasi. Plus att hon lättare kan slippa undan. Men fick till en godkänd galopp till slut. Med lite träning blir det nog bra.

Ska försöka mig på en promenad strax även om jag är mycket trött. Vill klara av ca 5 km per dag.

Imorgon har jag tre timmar städ på jobbet så då får jag iaf motion på arbetstid. Det gäller att se det positivt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0