Jobbig dag...

Ja då var det dags att gnälla av sig lite igen. Imorgon åker min älskade Fantasi till sin nya familj. Jag hade iaf en underbar ridtur igår i skogen i alla gångarter. Två jättehärliga galopper bjöd hon på. Efter ridturen duschade jag henne vilket hon inte var så förtjust i men hon uthärdade. Så nu är hon riktigt fin i pälsen.
Idag var jag bara ut och mockade och fixade mat åt henne pga hemsk huvudvärk. Tog några borstar med ut i hagen och putsade på henne och myste. Mimmi var närgången som vanligt och jag vet nu vem som gnagt på Fantasis svans... Otäcka odjuret Mimmi. ;) När Fantasi är brunstig får tydligen Mimmi vara hur nära som helst.

Jag har precis tagit ett varmt bad i hopp om att få bort huvudvärken. Tyvärr misslyckades det men jag är i alla fall lite mer avslappnad. Men samtidigt känner jag mig liksom bortdomnad. Jag tror det är kroppens sätt att försvara sig mot det jobbiga imorgon.

Tack och lov är Dominique med imorgon och stöttar mig. Erik erbjöd sig att också följa med men känns som det blir lite mycket folk. Jag får se hur det känns imorgon. Men hon ska ju trots allt inte avlivas utan hon ska flytta till en ny familj bara och ha det underbart. Men jag kommer sakna henne nått sanslöst. I skrivande stund börjar tårarna rinna...


Kommentarer
Postat av: Elin

massor av kramar till dig

2013-05-18 @ 11:46:18
URL: http://dissolve.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0